Maçka Demokrasi Parkı Yarı Maratonu

Ankara'dan İstanbul'a taşındığım ilk zamanlarda girilmesi tehlikeli bir park olarak yer etmişti hafızamda Maçka Demokrasi Parkı. Nerden nasıl aklıma girdi bilmiyorum.
Daha sonraları ise yılın yaklaşık 100 günü uğradığım bir park olduğunu belirtmekte fayda var. 
Maçka Demokrasi Parkı'nda yaptığım aktiviteler arasında kahvaltı, partileme, kayak, snowboard, badminton, futbol, tırmanış, yoga  bir çırpıda aklıma gelenler.


Maçka Parkı'nda tırmanış / Foto: Ekin Akman / www.yogakultur.com

Maçka Parkında yoga / Foto: Ekin Akman / www.yogakultur.com

Maçka Parkı snowboard / Foto: Ekin Akman /www.yogakultur.com

Maçka Parkı günün çeşitli saatlerinde koşan insanlar görmenin mümkün olduğu bir açık alan. 
Haftanın belirli günleri koşu grupları da burada antrenmanlarını yaparlar. Hafta sonları ise oldukça kalabalık olur ve irili ufaklı küçük gruplar halinde insanlar çeşitli etkinlikler yaparlar.
Tai chi, yoga, frizbi, slackline, wing chun, kalistenik, bisiklet, müzik parkta rastlayabileceğiniz etkinlikler.

Foto: Ekin Akman / www.yogakultur.com
Yazının konusu olan Maçka Parkı'nda yarı maraton koşmaya dönersek başlamak için uygun düşen
Eskişehir'de üniversite yıllarında okuduğum ve yeni deneyimlerin ilk anlarındaki zorlukları bertaraf etmekte motivasyon kaynağı ve itici bir güç olarak kullandığım bir söz olan "Kolaylaşmadan önce her şey zordur" sözüne yer vermem gerekir.
Yarı maraton mesafesiyle tanışmam öyle çok uzak tarih değil.
İlk yarı maratonumu 27/04/2014 tarihinde  koştuktan sonra Abbasağa Parkı'nda yorgunluğun ve erken kalkmış olmanında etkisiyle bankta sızıp kalmıştım.Süre 1:54:20 idi. Kolaylaşmasına daha çok vardı.
Ekim 2014 Darıca Yarı Maratonunu ise 1:46:08 ile yine acılarla bitirdim. 
Sonrasında inişli çıkışlı herhangi bir plana bağlı olmayan koşular yaparken her hafta bir yarı maraton mesafesi koşmanın nasıl olabileceğini düşünmeye başlamıştım.
İlk Maçka yarı maratonunu koştuğumda parkın kalabalık saatlerinden Pazar öğleden sonra 2 idi. 
1,8 kilometrelik tam park turu yaparak koştum.1:53:56

Maçka Parkı ilk yarı maraton / Foto: Ekin Akman / www.yogakultur.com

Aralarda muz ve su takviyesi aldım.
O zamanlar önemsiyordum su ve yiyecek olayını.
Tabi şimdi aç susuz koşabildiğim mesafelere evrildi 21,1 kilometrelik yarı maraton mesafesi.
1:49:28 ile koştuğum ikincisinde zihinsel zorlanma ve fiziksel zorlanma toplamında zihnimi takip etmek adına  yaklaşık 300 metrelik toprak parkurda döndüm durdum.
02/11/2015 tarihinde 1:56:05 ile koştuğum üçüncü yarı maratonda aynı kısa toprak parkurda yavaş bir tempoyla bitiverdi.
Fiziksel sınırları ötelemeden zihinsel sınırların ötelenmeyeceğine olan inancımın meyvesi olarak Ardarda 7 gün 7 yarı maratonu da bu süreçte koştum.
Sonra Erciyes'e kayak, snowboard ve dağcılık için gitmeden önce turu 600 metre civarı olan inişli çıkışlı toprak parkurda kilometreler aktı geçti.

Maçka Demokrasi Parkı Erciyes Hazırlık yarı maratonu / Foto+Koşucu : Bahadır Elverdi
Durum fena değildi. 1:33:59. Sanırım Erciyes kış tırmanışını yapıp zirveden kayakla iniş gerçekleştirebilecek kadar form tuttuğumu düşünmeye başlamıştım. 
Sonuç mu? Tipi ve yoğun kar yağışından dağı bile göremedik. 
Yüklü kulvarlara girecek kadarda delirmedik. 
Ama hem öncesinde hemde dağda geçirdiğimiz sıkı günler sonrasında şehre dönüp 2 gün dinlenme ardından Kadıköy-Bostancı sahalar-Yoğurtçu parkı hattında en iyi yarı maraton derecemi koştum. 1:26:33.
Başka koşu rotalarında başka yarı maratonlar koşmaya devam ettikten sonra  Mayıs 2016 başında 1:38:32 ile yine sıkı bir tüm park+toprak tur karışımı 21,1 k daha koştum.
En son düşük pace ile 6 kmsi ev-park arası olmak üzere tüm park turu şeklinde 1:53:07 ile koştum.
Toparlanma haftasına giriyor olmam nedeniyle bu koşuda olabildiğince çimde koşmaya çalıştım ve epey sevdim bu deneyimi.

Maçka Parkı toplam 3 parkurdan oluşuyor.
-Parkın çevresi (hiç koşmadım)
-Parkın içi tam tur (1,8 km inişli çıkışlı, arnavut kaldırımlı, çimli, parke döşenmiş şekilde)
-Toprak tur (600 m uzunluğunda inişli çıkışlı)
Koşuculara sunduğu imkanlar açısından değerlendirdiğimizde tepe koşularına uygunluğu, çeşitli eğimler barındırması, kısa olsa da toprak parkur barındırması, WC imkanı, kısmen yetersiz olsa da park içi aydınlatması, şehir merkezinde olup bu durumu aklınızdan çıkarmanıza olanak sağlayan ağaç bolluğu ile oldukça iyi durumda olduğu söylenebilir.
Toprak parkurdaki yoğun ağaç örtüsü; yağmurda korunma sağlarken yaz aylarında sinek bulutuna girmek gibi bir sorun yaratıyor.Ayrıca sonbaharda rüzgarlı bir günde yaprak yağmuru tehlike yaratabiliyor.
Parkın sakin köpekleri spor yapmaya  herhangi bir engel teşkil etmiyor.
Sırada ne var? Maçka Parkı Maratonu mu?
Ne diyordu John Muir " Varsa şekliniz Maçka'ya bekleriz" :))

Not: Tüm bu koşular sonrası Yoga Kültür için fotoğrafladığım "Koşucular için Yoga" serisinden oldukça faydalandım.Göz atmanızda fayda var.

Maçka Parkı yarı maratonu 




Popüler Yayınlar