Mizuno Wave Sayanora Koşu Ayakkabısı İncelemesi

Mizuno ile tanışıklığım efsane Rivaldo'nun Valencia'ya attığı rövaşata golüne dek geri gider.
Tekrar tekrar izleyip tüm detayları görünce merak etmiştim bu ilk kez gördüğüm ayakkabının markasını.
Yıl 2001.

www.ronaldo7.net websitesinden alınmıştır.
Fakat o dönem koşu ile pek ilişkim yoktu.
Bayram öncesi aktif kullandığım ayakkabıların ömürlerini doldurmaya yaklaşmaları nedeniyle başladım yeni koşu ayakkabısı bakınmaya.
Bütçemin kısıtlı olması nedeniyle en rasyonel satın almayı yapma gerekliliğinin olduğu zamanlar.
Mizuno Sayanora'yı daha hafif, daha minimal bir ayakkabı deneme isteği sonrası ve oldukça uygun fiyatı görünce satın aldım.



Sayanora' nın  Japonca elveda, hoş çakal, güle güle gibi bir anlamına geldiğini Japon sinemasından çoğumuz biliyoruz.
2013 Temmuz ayında piyasaya çıkmış bir model.
Kutusundan ilk çıkardığımda epey hafifmiş tepkim gecikmedi.
240 gram civarı bir ağırlıktan söz ediyoruz.
Neutral kullanıcılara yönelik üretilmiş bir koşu ayakkabısı olduğunu belirtelim.
Mizuno'nun U4ic dediği orta taban teknolojisi ayakkabının daha hafif olmasında etkili olmuş.
Yine orta tabanda bulunan Wave plakası vücut ağırlığının zemine düzgün dağıtılması konusunda oldukça iyi ve dolayısıyla yumuşak bir koşu şansı sunuyor.


İlk koşu denememi 16k olarak gerçekleştirdim. Ortalama pace 5:05 olsa da çeşitli pacelerde gezindim
.
Sonraki koşum 4:44 pace ile koştuğum  yine bir 16k.
Fulya'dan başlayıp Eminönü'ne giden ve çoğunluğu asfalt, kaldırım karışımı bir zeminde gerçekleştirdim.
Asfalt performansı oldukça rahattı.
Yastıklaması bol ve minimal arası bir yerlerde gezinen Sayanora'ya alışmaya başladım.
İlk yarı maratonu yine Fulya'dan başlayıp Maçka toprak parkurda deli dana gibi döne döne gerçekleştirdim.
4:40 pace ortalamayla 100 dakikanın altında ve farklı zeminlerde gerçekleşen bu koşuda artık kafamdaki hafif ve hızlı yeri iyice netleşti.
Toprak parkur performansı 15 ve üzeri kilometrelerde biraz konforsuzluk yaratıyor.
Sonuçta yol koşusu ve performans için üretilmiş bir ayakkabıdan bahsediyoruz.
Renginden dolayı toprak parkurda çabucak kirlendi.

Yastıklamasının diğer kullandığım ayakkabılara göre az olması ilk başlarda biraz sert hissettirdi, fakat üzerinde geçirdiğim mesafe arttıkça alıştım.
Bu profildeki ilk ayakkabım olması nedeniyle oldukça hafif koştuğumu hissettim.
Hatta ilk koşuda pace kontrolümde sıkıntılar yaşadım.
Hızlanıp durdum.
Ayakkabının üst kısmı ayağınızı sarıp koşarken oldukça stabil kalmasını sağlıyor.
İç ve dış yüzeyi oldukça nefes alabilir durumda.
Akşam koşmanın da pozitif etkisini nedeniyle ayağım terlemedi.
İnterval, tempo ve uzun  koşulara için uygun bir ayakkabı.
Ayağın ön kısmı için alan oldukça ferah hatta bana biraz geniş gibi geldi, ayrıca esnek.
Ayağınıza rahat bir duruş sağlıyor.
Mizuno markasından ilk ayakkabım olduğu için 0,5 numara büyük geldi diğer markalara oranla.
24mm topuktan 14 mm ayak ucuna 10 mm lik düşüş yumuşak konma da ve sizi ileri doğru yönlendirmede epey etkin rol alıyor.
Bir kaç rengi piyasada bulunabiliyor.
Esnek ve hafif bir performans ayakkabısı isteyenler için uygun bir seçenek.
Uzun dönem incelemesi notlarınıda buraya duşerim.







Yorumlar

Popüler Yayınlar