Kawasaki KLR 650


This article published in Turkish.
If you have any question about the motorcycle please contact me.


Dostlar, Romalılar, yurttaşlar!

İlk motosikletim 2010 yılında aldığım 2004 Honda XL 200 idi.
İlk motosikletim Honda XL 200 /Eryaman

Angara günlerinde fazlaca yoldaşlık ettikten sonra, onu satıp, parayı denkleştirip tutturmuştum sarı BMW 650 GS alacağım diye. 
Lanet olası mülkiyet
Ah nerede vah nerede?
Parayı rock barlarda (Aangara pavyonları ) çarçur ettim ve uzun yıllar motosiklete dahi binmeden geldim 2017 yılına. 
Şirketin deposunda duran, epeydir çok az kullanılan, elektrik aldığım bir makine vardı.
Koltuğu bir parmak toz tutmuştu.
Dedim seni kurtaracağım bu hayattan.
Gel zaman, git zaman Samsun'da düzenlenen Deafylimpics hazırlığı sırasında uçacak dansçılar için sistem kurarken işverenim ve aynı zamanda arkadaşım olan Cihan'a sordum.
Bana motorunu satar mısın?
Ne dersen okeyim.
Kısa bir görüşme oldu.
Stadın kedi yolunda 2 taksit üzerinde anlaştık ve 2. motosikletime kavuşmuş oldum.
2005 model 44.000 km iken ruhsatı cebime koymuştum.


Klr 650 / Bademli

Onca zaman motosiklet kullanmamış biri olarak ilk yaptığım şey İstanbul'dan Ordu ya gitmek oldu.
Tophane'den, Perşembe'ye uzanan 13,5 saat süren 900 km lik bir sürüş.
Çünkü ben olmak bunu gerektirirdi.
Eziyet yoksa yemişim ödülü ekolü.
2 gün göt ağrısı çekmiştim.
Sele var, sele var.
Neyse daha sonra bu Ordu-İstanbul ya da İstanbul- Ordu seferlerini hep tek atım yaptım.(kurallara uyarak, parasız yoldan, yakıt ikmali harici durmadan)
Sayıyı unuttum.
Kafada gitti, yaşlandık tabi.
Şimdi bakıyorum da kendisiyle 22.000 km'ye varan bir yoldaşlığımız olmuş. 
( 2019 Temmuz sonu yaptığım 2500 km lik "Motosiklet ile  Gürcistan-Ermenistan turu burada )
Klr 650 / Cide
Deneyimlediğim şeyler arasından aklıma gelenleri sıralayayım o zaman.
Basmadığımda 4,4 lt/100km ve bastığımda  5,8 lt/100 km yakıt tüketim değerlerine çıktım.
(Kuruş hesabı yapma aptallığına girersem Maliye diplomamı yırtmam gerekir )
Depo rezervle 14 lt (kelebeği rezervde unuttuğum için ve yakıt göstergesi olmadığından yolda kalmışlığım çoktur)
Gördüğüm (tek başıma ) maksimum hız 150 km/h (burada 120km/h üzeri motorun yükseldiği ve bisiklet gibi hafiflediği hissi geliyor hemen aklıma. ne acayip)

Torklu bir motosiklet olmasından dolayı ihtiyaç olan yerde gücünü göstermekten geri kalmıyor.
Hatta bir gün apaçi modda kullanıyorum.
Ordu'da Köşk ışıklarda seri kalktım.
Üçüncü vitese  attığımda ön teker yerden ufak bir havalandı.
Yusuf ile üç buçuk attık bir el. (adrenal diye geçiyor bazı kaynaklarda)
Likenler /Yason Burnu

Konuyu dağıtmayalım.
Her yola gelir.
Ben tek gün 900 km yol katettim kendisiyle, dağda bayırda sürdüm.
Ecnebilerin 
"Unkillable"
Bike for everyone dedikleri bir motosiklet.
ABD ordusu dizel modelini kullanılıyor hala.


Egzos sesinden dolayı AK 47 diyenler var bu arada.
Sürüşü rahat, yere yakın olması nedeniyle dengesi oldukça iyi.
ABS yok tabi.
Frenlerde öne doğru bir gömülme yaşanıyor. korkmayın.
Muadillerine göre küçük gözükse de yük ve yolcu taşıma konusunda yeterli bir motosiklet.
Aldığım seneden sonra her yaz 6 ila 10 gün arasında değişen 2.000-3.000 km lik motosiklet turları yaptım.


Aldıktan sonra hemen yağ değişimi yaptım.
Motul, Castrol, Putoline denedim. 10W-40.
Hepside iyi sonuç verdi.
2,5 lt yağ alıyor haznesi.
Her iki yağ değişiminde bir filtrede değiştirdim.
Radyatör ve rezervin temizliği ilk yaptığım şeylerdendi.( Çamur aktı resmen)
Amortisör ağırlığını orta sertliğe getirdim.Sert severiz.Şşşş.
Köyün bozuk yollarında bir kaç kere üzerinden atmaya çalıştı totoş.
Attı da.
Şahinkaya Kanyonu Samsun

Üzerinde Metzeller Tourance vardı ve üzerine 12.000 km de ben kullandım.
Ön 90/90-21
Arka 130/80-17
Sonra bir gün yağmurda arka taraf gezinince "Lan noluyo" diyip çıkacağım  tur öncesi bir çift Mitas(modelini unuttum) ile değiştirmem gerekti.
Yağmurda iyi ama köyde biraz sikuntu.
Vona / köy

İnsanoğlu sanıyor ki motosiklet kullanmak zor.
Yok be hacıtto. 
Motor öğrenme becerilerinde sıkıntı olmayan ve belli teknikleri dikkate alan herkes yapabilir ya da yapamaz.
Ne bilim ben otorite miyim?

Neyse bu KLR 650 bayağı mağara dönemi üretilmiş gibi elektronik pek bir şey yok.
Alet edevatı düzgün toparlarsanız, motor mekanik aksam hariç bir çok şeyi kendiniz tamir edebilirsiniz. (meziyet dahilinde )
Benim ilk yaptığım şeylerden biri servis kitapçığı indirmekti.
Bu arada parça konusunda öyle bir güzellik var.
Japon markaların parçaları birbirine uyuyor.
Yedek parçacılarda böyle ansiklopedi gibi katalog var.
Marka-model-uyumlu parça bilgilerine ulaşabilirsiniz.
Mesela arka fren balatan Suzuki AN 125 scooterla aynı.
Cücük kadar scooterla bir tutulmayı kaldırdı bu bünye ey halkım.

Çandarlı'dan Dikili'ye

Şahsım, ben ve kendimin sürüş öncesi bir kontroller rutinim var ve bunu bir gün depoyu sökmek için koltuğu kaldırdığımda depo üzerinde yapıştırılmış bir etikette gördüm.(Adamlar okumuş çocuklar.Düşünmüşler.)
Kabul edip uygulamam saniyeler sürmedi.
Neymiş bu yapısal rutinler?

*Yan ayaktan motosikleti kaldır ve yağ seviyesini kontrol et.(3000 km de bir değiştir)
*Benzin miktarını kontrol et (benzin göstergesi yok bu modellerde.Hatırla! )
*Radyatör suyu ve rezervi kontrol et.( yaz kış, antifriz ve oranları değiştir.)
*Bas marşa çalıştır ( 30 ila 60 saniye boşta- Motor sesi dinle )
Motosiklet ısınırken diğer kontrolleri yap!
*Zincir gevşekliğini ve yağlamasını kontrol et (rutin olarak 500 km de bir yağlarım)
*Ön-arka teker havasına bak.(yüklü/yüksüz-partnerli/yalnız değişiyor)
*Sinyalleri kontrol et
*Ön arka fren ve lamba kontrolü
*Selektör kontrolü
*Korna kontrolü
*Plaka kontrolü (bir başka yazı konusu )
*Etrafında gezinip gözle kontrol (civata, bağlantılar, grenaj, kablo vb )

Tüm bu kontroller sonrası keyifli sürüş veren bir makine.
90 km/h hızları geçtikten sonra ayna kaybediliyor.
Tek silindir olmasına rağmen off aman çok titreşiyo gibi bir durum yok.
Ön siperlik (windscreen) olmadığı için uzun sürüşlerde üst beden biraz yoruluyor.
Özellikle göğüse alınan rüzgar ve kaskın kesintisiz hareketi nedeniyle boyunda gerginlik.
Bence çok sıkıntı değil. (bu satırları sportif geçmişi epey zengin ve atletik biri yazıyor.ALARMA!)
Zaten motosiklet kondüsyon isteyen bir şey.
Kullanacaksınız, biraz fitness be insanoğlu.
Neyse siperlik diyorduk. 
Yabancı forumlarda bu parçayı çözen arkadaşlar var ama ben pek hoşlaşmadım (Yapması kolay)
KLR 650;  her aldığım üründe yaptığım gibi kişiselleştirme aşamasına gelmişti artık.
Depo rengi, egzos rengi, stickerlar, aynalar, elcik vb gibi şeyler.
Kawasaki Klr 650 son hali
Bazı şeyleri atladım muhakkak.
Aklıma geldikçe eklerim.
Aşağıda bazı forumlar ve web siteleri var. 
Ben oldukça yaralandım.
Sorunuz olursa da seve seve cevaplarım
Adios amigos(bak şimdi aklıma Kuzey Amerika turu düşürdünüz )






Yorumlar

Popüler Yayınlar