KLR 650 ile Gürcistan-Ermenistan motosiklet turu

This article published in Turkish.
Please do not hesitate to contact me if you are planning to do motorcycle trip around Turkey, Georgia, Armenia region.
This tour was done between 21.07.2019 and 01.08.2019


Bizim işlerde sıkıntı şu.
Dizi, reklam veya sinema çekimlerinde, hata yapsak bile, kestik, bi take daha alalım vb şeklinde çözülüyor.
Fakat canlı yayın, müzikal, tiyatro gösterisi oldu mu stress tavan.
Hata yapma şansın yok.
Zorlu PSM de yoğun geçen 2 sezon aralarında yapmayı denedim bu turu.
Alice, Bir Banka Soygunu Komedisi ve Bırak İçeri Gireyim' den bahsediyorum.
Evet evet gördüğünüz uçan şeyleri biz yapıyoruz.
Zorlu PSM uçuş efektleri / Vertigo


Hatta bir keresinde Vona' dan öğleye doğru yükledim motoru, akşam Cha Cha Time'da bira içmeye gidip wifiye bağlandım. (daha çok yabancıların rağbet ettiği bir pub. o sokakta bir kaç mekan daha var )

Cha Cha time / Batum

Ve bağlanmaz olaydım.
Acil iş çıktı.
Ertesi sabah toparlan, Kemalpaşa'ya motoru ve eşyaları bırak.
Hopa'dan otobüsle Ordu. 
Oradan uçakla İstanbul.
Kahvaltıyı Batum' da yapmak, birayı İstanbul'da içmek mecburen. ( bir anlamı yok, hız, adaptasyon anlamında söyledim )
Plan yok, bütçe var, zaman kısıtlı.
Ersin (Gök) ile Balkanlar mı? Nepal mi? derken Gürcistan-Ermenistan'a karar verdik.
Tabi ben zaman açısından biraz daha esneğim. 
Plan- program bana terso işler, deneyimin bazı kapılarını kapıyor zannımca.
Rafine olmasının önündeki engellerden biri bence.
Desturrrr.
1 Temmuz yola çıkışlı anlaşmıştık kendileriyle bir uzun metraj film daha çekmek durumunda kalınca, 2019 da başka zamanım olamayacağı için dedim ben yarın sabah çıkayım yola.
Sen flake koydur, Kino koydur.
Toparladım eşyaları 10:00 gibi çıktım yola.
Böylede bir yaklaşımım var hayata.(Sorun varsa, çözüm o civardadır.)
Bir gece mecburiyetten Arhavi'de kaldım. ( bunu bir ara yazarım. konu dağılmasın )
Sarp sınır kapısından fazla beklemeden geçtim.
Epey fazla sayıda döviz bürosu var.(benzinlikte bile vardı)
Batum' daha önce kaldığım bir pansiyona yerleştim ve koşuya çıktım.
Recovery, rejenerasyon açısından çok iyi geliyor koşu.
Ali & Nino heykeli / Batum

Sonra tabi haçapuri bira ve sonrası ortamlar.
O pub senin bu pub benim.

Haçapuri (bizim bol peynirli, bol tereyağlı pide.) yummy

Ertesi sabah tabi ayılmak sürdü biraz. 
Gece yan odamdaki İngiliz ile vur babam vur, bi shot daha, bi tane daha derken bi şişe Jameson'u gömdük tabi.
Hava durumuna bakınca içim karardı, 1 hafta yağış. 
Lan Karadeniz, çocukluğumu yedin, gençliğimde rahat bırak.

"Rapimi yapayım o zaman yo.
Yazın göbeğindeyiz ulan hırbo .
Dağlar kıyıya paralel.
Tozumu alır anca esen yel.
Ulaşımın no,
Heyelan var lo, 
Çayı, fındığı toplaması dert.
Tröstler var fiyatlar olmuş pert
Oluyo mu ulan hiç böyle 
Her gün bir avuç fındık ye."

Evet sayın seyirciler aldığımız son duyumlara göre Gürcistan'ın iç kesimlerinde hava şıkır şıkır.
Toparlan yavrum.
Düğünümüz var Tiflis' te.
Ben anca düşebildim yola saat on ikide.
Motosiklet ile Gürcistan
Road to Tbilisi

Tabi şöyle bir sıkıntı var.
Telefonu yurtdışına açmadım ve offline harita filan yok. ( İkikafabidünya sağolsun şu an Sygic'i biliyorum ama Covid-19 engeli var )
Gideceğim güzergahın haritasının ekran fotolarını çekiyorum, sonra devam.
Batum' dan sahilden sahilden Kobuleti, Ureki üzerinden Gori'ye kadar non stop. 300 km civarı sürüş. 
Kısa bir mola,oradan Tblisi.
Kura Nehri ikiye bölüyor şehri ve trafik biraz karışık şehir içinde.
Ben Old Tblisi bölgesinde otağımı kurdum.


Kale'nin altında.
Dip dibe pansiyonlar var.
Her şeyi yerleştirdikten sonra hemen bir şeyler yemeye çıktım.
Ulusal Sanat Müzesi ve şehri biraz gezip, teleferikle kaleye çıkıp pansiyona geri döndüm.
Alman, Rus oda arkadaşlarımla Tiflis manzaralı kültür, sanat ve ulusal içecekler eşliğinde bir gece.
Gece uzun zamandır görmediğim eski arkadaşım iyi tırmanıcı Zorbey Aktuyun ile buluşmaca. Dicle, Arda, Ali ile içki içimlemek ve goygoy.

Yaban domuzu terbiyecisi 

Garson bey tabağımdan kafa çıktı / Ulusal Sanat Müzesi

Gabriadze'nin maskot şov yapan saat kulesi

Ertesi gün İlüzyon Müzesi ve Tiflis Ulusal Botanik Bahçesine hem yürüyüş, hem koşu için gittim.

İlüzyon müzesi


Tiflis Ulusal botanik Bahçesi


Tiflis botanik bahçesi şelalesi
Sanat sepet içindir

Yeter da baydın beni Tiflis.
Ertesi sabah yola devam demek isterdim ama ayılmak öyle kolay olmuyor.
Öğlene doğru düştüm yola.
Hedef Sevan Gölü.
Bagratashen-Sadkhlo sınır kapısında 2,5 saatimi yediler. (2 fransız, 1 Alman ile birlikte. Bir saati aşkın sıra bekledikten sonra memurun İngilizce bilmiyorum. diğer sıraya geçin şoku ile keyifli sohbet eden biz ecnebiler epey sinirlendik. Hatta sıraya uymayan bir yavşağa dalmak üzere idik. )
Neyse bi tane su içtikten sonra Alaverdi, Vanadzor üzerinden Margahovit'te kısa bir mola.
Hrant Dink hatıra ormanı burada.
Hayatımda yediğim en lezzetli turşuyu da yine burada yol kenarındaki iki çocuktan aldım.

Margahovit

Sınırdan Sevan Gölüne kadar yollar epey bir bozuk! 
Planlarınızı ona göre yapın.
Yer yer yol yapım çalışması vardı, yol bazen duruyordu.
Bende yol kenarından bir haşlanmış mısır aldım.
Boş boş oturdum bir süre.
Bu güzergahı şiddetle tavsiye ediyorum.
Nefis bir coğrafyada sürüyorsunuz.

Sevan Gölü yolları
Gece sürüşü hiç sevmediğim eylemlerden olsa da hep geçe kalınır mı be arkadaş?
Karanlık ve izbe yollarda biraz sürdükten sonra bir camping buldum. 
Barca Beach.
O sırada gelen bir ailenin  İngilizce bilmesi ve yardımıyla gecelik 2000 Drama göl kenarına çadırı kurdum.One night stand
Ermenistan'ın Maldivleri, Sevan Gölü

Sabah göle girip, yüzdüm biraz, bir tane elma ve  hızlıca toparlandım ve gece geçtiğim yerleri gündüz gözüyle görünce mest oldum.

Sevan Lake /Ermenistan

Hızlı bir sürüş planlarken, bi sonrakinden alırım, yok yok biraz daha derken yakıtımın bitmesi sonrası yolda kaldım.
Neyse hızlıca halledip yola revan oldum.
İşte motivasyon budur. Kilikia ile ilk tanışma. Şerefe

Neden yakıtım bitiyor ve bittiğinde farkediyorum sorusunun cevabı KLR 650 de yakıt göstergesi yok. (KLR 650 ile ilgili yazıma buradan ulaşabilirsiniz.)
Ermenistan'da akaryakıt istasyonları iki tip.
Sadece gaz/lpg satanlar ve dizel, benzin satanlar!
Biraz vakit kaybı sonrası hop vardım Yerevan'a.
Motoru eşyaları bırak hemen şehir merkezine. ( En sevdiğim gezme biçimi. İşteyken ciddiyet, sonrasında rock'n roll)
Bir şeyler yedikten sonra uzun bir yürüyüşle Tsitsernakaberd  ziyareti gerçekleştirdim.
Tsitsernakaberd /Yerevan


Yerevan'da dikkatimi çeken şey, toplu taşıma ve kamu araçlarının oldukça eski olması oldu.
Bende  macera budur diyip oldukça eski bir minibüsle şehre döndüm.
100 Dram cent
Günün geri kalanında Vernissage gezmeye gittim.(Hediyelik eşya pazarı gibi düşünün.)
Oradan ayrılıp aylak aylak gezerken, Cumhuriyet meydanında Noah festivale denk geldim.
Şans.
Bira bahçesinde oturup nefis Kilikia ve Diljian gömüp Ermenice rap, rock ne varsa dinledim .
Karnım doyunca dolanmaya başladım tabi ve Dargett'i bulunca dedim, aga bu nedu?
Craft beer sanatı.
İstanbul'da böyle mekan yok o derece.
Hemen bir beer of flight söyledim.

Dargett/ Erivan 

Gece pansiyonu nasıl bulduğumu asla bilemeyeceğim.
Bu yolculukta içimde ukte kalan şey Ermenistan'ı yeterince gezememek oldu.
Gece horlayan ağzını kırdığım yüzünden az uyuyup, kahvaltı ettikten sonra düştüm yollara.
Hedef  Bavra sınır kapısından Gürcistan'a geri girmek. 
Yollar bozuk olmasına rağmen, manzarası beni mest etti.
Gümrü üzerinden devam ettim sınıra kadar.
Sürdükçe süresim geldi yiğenim.

Yakıt istasyonu
Bavra yolları

Ermenistan motosiklet turu

Ermenistan motosiklet turu
Leyleği yuvada görmek meziyet yeğen. Ermenistan

Sınırda pasaport polisinin sorgusu sırasında film sektöründe çalışıyorum diyince, en son Serenay mı güzel Cansu mu diye tartışıyorduk memur beyle.
Cevabı konusunda anlaşamadık ama ben damgamı bastırmıştım. 
Have a good day sir.
Aaaa o da ne?
Cansu'nun ahı tuttu
Marş basmıyor.
Aynı boku kuş uçmaz, kervan geçmez bi milli parkta daha yapmıştı.
Keep calm and find the bug hacıtto.
Hemen grenajı sök, aküyü çıkar kabloları kontrol et. biraz oksitlenme olmuş, temizle, bas marşa ve gelsin Borjomi yolları.

gürcistan motosiklet turu
Bavra sınır kapısından Borjomi'ye giderken
Gürcistan Ermenistan motosiklet turu
UAZ keşke benim olsa ve  binsem


Borjomi civarları

Yine nefis coğrafyalar ve kötü yollardan geçtim.
Hele 70 ile giderken bir çukura girdim ki oh oh.
Motosikletten 40 cm havalanmışımdır ve iyi ki ön amortisörüm patlamadı.Şükür.
Borjomi güzel yer fakat bi geceyi burada geçirirsem yarın yine tüm günüm yolda geçecek diye ani bir kararla Kutaisi' ye devam etmeye karar verdim.
Gece pansiyona vardığımda saat 00:30 du. 
Yerevan'dan 13 saate yakın bir sürüş.
Total 470 km civarı.
Dağ yolları, uzun konvoylar, karanlık, yorgunluk, izbelik.
Eşyaları boşalt, bir duble viski ve nakavt.
Sabah kalktım.
Hedef Kobuleti.
Tiflis-Batum arası yollar oldukça iyi .
3 şerit ve ücretsiz otoban. (Temmuz 2019 için konuşuyorum)
Bir fotoğraf için durdum.
Sonra taktım bire, basıyorum.
O ne be?
Sürüşü niye yamuldu bunun?
Götü, başı ayrı oynamaya başladı.
Piii arka lastik patlamış.
-Bayım lastikçi nerede?
-700-800 metre git evlat ve şafağa doğru bak, göreceksin!
Oto lastikçi de lastik değiştirmek umarım hepinizin başına gelir.
Lastiği ben söktüm, taktım tabi.
20 Lari' ye patladı.

KLR 650
Kobuleti yollarında patlamak var yaaaaa

Temkinli bir sürüş sonrası Kobuleti' deyim.
Ben deniz çocuğuyum kardeşim.
Ureki camp city'de bir gün kalıp devam ederim diye düşünürken, gerek sahipleri, gerekse denizin dibinde bir yer alması, havanında çok iyi olması nedeniyle üç gün kaldım.
Her gün beach volley oynadım, sea kayak yaptım, yüzdüm, değişik içecekler içimledim.
Gürcistan motosiklet turu
Ureki sahili

KLR 650 Gürcistan motosiklet turu
Ureki Camp City / Ferrino Lightent 1 ve Kawasaki KLR 650

Fotoğrafta görünen Ferrino Lightent 1 çadırın incelemesine buradan ulaşabilirsiniz
3 gün güneş, deniz, kum, ev yapımı içkiler, mükemmel şarap, biralar eşliğinde tatil pırr diye bitti.
Natakhari, Kazbegi nefis pilsenerler.

Soldaki ICY mikemmel. 

Tatile ayrılan zamanın sonuna geldik tabi.
Tapagaz Sarp.

Motosiklet Gürcistan
Bir önceki denememden bir fotoğraf.


Duty free alışveriş vb sonrası ilk mola Ganita'da, sonra balıkçı barınağında derken 6 saatlik bir sürüşle Vona' dayım.
The End.
Şimdi amelelik zamanı.
Pontika bahçede kalmaz!
Fındık
Fındık verelim abime



NOTLAR

-Ermenistan'da daha uzun kalmak isterdim. İçimde kaldı.
-Hem Gürcistan , hem Ermenistan'da yakıt ucuz (%30 oranında idi o dönem )
-Toplam 9 gün 2700 km lik bir gezi oldu.
-Gürcistanda dağ etekleri, Svaneti ziyaretlerini yapamadım.
-Ermenistan'da Aragats'a tırmanmak istiyordum. Yalan oldu.
-Sarp sınır kapısından araçla çıkış için ruhsatınız yeterli, başkasının aracı ile çıkıyorsanız vekalet ihtiyacınız var.
-Gürcistan tarafındaki pasaport kontrolden sonra hemen karşıda acentalar var. Greencard geçerli olmadığı için Gürcistan içi trafik sigortası yaptırmanız lazım. Motosiklet için 50 Lari  bu fiyat.(15 gün)
-Gürcistan'da yeme-içme ucuz.Seçenek çok fazla değil ama. Genelde hamur işleri. (Soya fasulyeli ekmek, domuz köftesi denedim ve gayet  lezizdi.)
-Yaz dönemi Rusların tatil yeri olduğu için Kobuleti tarafında yer bulmak zor olabilir.
-Kobuleti tarafında, ormanlık mesire yerleri var. ücretsiz kamp atabilirsiniz. (karavan, backpacker, motosiklet)
-Köy yollarında inek, evcil domuz çıkabilir. Öküz gibi basmayın.
-Ermenistan' a Gürcistan tarafından girişlerde sınırda vize alabiliyor Türk vatandaşları.
-21 günlük vize aldım bende. 6000 Ermeni Dramı.
-Sonra tabi motosiklet için trafik sigortası  yaptırmam gerekiyormuş. 10 gün için 9000 Dram.
-Vize ofisinin yanında atm var. Dolar koy Dram al.
-Elimde bazı videolar ve fotoğraflar var.
Belki bi ara youtube a video yaparım.
Kısmet Altan.


Ermenistan Dramı
Ermenistan Dramı

Gürcistan Lari
Gürcistan Lari


Yorumlar

Popüler Yayınlar