Çanakkale-İzmir 4.Gün( Dinlenme günü ) / Canakkale-Izmir Route Day 4 (Rest day )

Yine gece hava karardıktan sonra kamp alanına geldiğimiz için etrafın güzelliklerini sabah görebiliyoruz.
Çam ormanının içinde, denize kıyısı olan, denize doğru uzanan bir adet iskeleye sahip ve geniş bir oturma alanı olan Ayvalık Kamping'de bugünü dinlenme günü ilan ederek bir gece daha kalmaya karar veriyoruz.

Ayvalik camping between pine trees.( Photo: Bahadir Elverdi )

Kampımızı kamp içi yola yakın kurduğumuz için gece boyu yokuşta pati çeken araçların sesi zaman zaman uykumuzu bölüyor.Kahvaltı öncesi denize girmek bir ritüel, bir ayin adeta.
Beach of the camping ( Photo: Bahadir Elverdi )

Denizden çıktıktan sonra hem kampı gezelim hem de denize kıyı bir yerde kahvaltı yapalım diye ocak ve kahvaltılık malzemeleri de yanımıza alarak ormanı geziyoruz.

Our breakfast scenery ( Photo: Bahadir Elverdi )

Kahvaltı sonrası dün gece ayaküstü kısa sohbet ettiğimiz bisikletçiler Alexander ve Anne ile verandada oturup koyu sohbete dalıyoruz.
4 aydır yoldalar.Frankfurt'tan İstanbul'a Elma Şarabından elma çayına (Almancam berbattır )gibi bir proje yapmışlar.Alexander işi bırakmış, Anne de yarı maaşlı izne çıkmış. Surly bisikletler, ön arka çantalar ve Alex'in taşıdığı trailer ile toplamda 4200 km yol almış olacaklar.Bizim geldiğimiz hattı tersten gidecekleri için gerek rota, gerek konaklama, yol durumu gibi bilgiler ve fotoğraflarla epey yardımcı oluyorum. İstanbul'a geldiklerinde buluşacağız.
Fotoğraf, video ve proje hakkında detaylı bilgi için http://www.apfelwein-trifft-apfeltee.net/ web sitesini inceleyebilirsiniz.

Alexander, Anne, me, Ekin ( Photo: Bahadir Elverdi )

Sarımsaklı plajlarına gidip yüzmek istiyoruz.Gerek kalabalık gerekse bisiklet parkı deniz arasının uzak olması yine bizi vazgeçiriyor.Ayvalık tostlarımızı yedikten sonra kampa dönüyoruz.

İnteresting design at Sarimsakli ( Photo: Bahadir Elverdi )

On the way back ( Photo: Bahadir Elverdi )

Biraz dinlenip denize giriyoruz.

Perfect seats to rest ( Photo: Bahadir Elverdi )

İlçe merkezine gidip akşam yemeği malzemelerini almak ve hem ilçeyi atanıyıp hem kısa bir Cunda gezisi yapmak için tekrar bisiklete biniyoruz.

Road which you can pass to Cunda Island ( Photo: Bahadir Elverdi )

Trafik yoğun Cunda adasına geçiş yapılan yolda durup oradan geri dönüyoruz.Cunda adası geçişinde parkta karavanlar ve çadırlar görüyoruz.
Ve tabi satılık Jaws'ı :)

Satılık means For Sale in Turkish. Jaws For Sale ( Photo: Bahadir Elverdi )

Gün içinde kampımızı daha sakin ve deniz kenarına taşımıştık.Hemen willy'i (MSR Whisperlite )çalıştırıp makarna barbunya pilaki ve yanına soğanlı limonlu bir salata yapıp afiyetle yiyoruz.Dayanıklılık sporlarında beslenme hem günü devam ettirebilmek hemde  sonraki günlerde ayakta kalabilmek adına önemli.Günün en sıcak saatlerinde dahi sürmeye devam ettiğimiz için sıvı ve elektrolit dengesine çok dikkat ettik ve bir sorun yaşamadık.Bu tip uzun turlarda yanınızda çeşni mutlaka bulunmalı.Kokusunu önemsemeden soğan ve sarımsak tüketmelisiniz.Kuru meyveler ve kuruyemiş atıştırmalarınız mutlaka olsun. Meyve hayatınız boyunca yiyin. Aktiviteniz sırasında ve sonrasında maden suyu, izotonik sporcu içecekleri,çaylar, meyve suları ve sidik renginizin şeffaftan sarıya dönmesini engelleyecek kadar su tüketin.Bunlardan bihaber iseniz  beslenme ile ilgili okumalarınızı gözden geçirmenizde fayda var.Bu saydıklarım doğal yöntemler diğer seçenekler için doktorunuza ve eczacınıza danışabilirsiniz.
Bulaşık ve birkaç parça çamaşır ve duş derken gece oluyor.Bizimkiler yarın sabah erkenden ayrılacaklar.
İletişim bilgilerimizi paylaşarak çadırlara geçiyoruz.

Notes:
We prefer to stay one more day cause we like the camping area.We prefer to go to Sarimsakli beaches but because of crowd we turned back to our camping after eating famous Ayvalik toast (recommended).We met Alexander and Anne.They are cycling from Frankfurt to Istanbul about 4 months and aprox 4200 km.You can check more here http://www.apfelwein-trifft-apfeltee.net/ we swim and rest and chat with them.Before sunset we go to county center to do some shopping and Cunda island visit.Our dinner was pasta with vegetables +salad.You have to be carefull to fuel your system.Eat  carbohydrates rich meals, electrolites and  drink enough.