Çanakkale-İzmir 6.Gün( Çandarlı-Aliağa Etabı 36 km ) / Canakkale-Izmir Route Day 6 ( Candarli-Aliaga stage 36 km )

Sabah doğan güneşin de etkisiyle 08:00 civarı uyanıyoruz.
We slept on the top of the boat of diving centre" Derin Dalis" (photo: Bahadir Elverdi)

Geç yatmış olmamıza rağmen dinlenmiş hissediyoruz.
Hemen kahvaltı için Onur'dan aldığım tarifle  limanın diğer tarafındaki balıkçıların oradaki börekçiden 2 tepsi Boşnak böreği alıyorum. Toplam 20 TL.
Tekneyle limandan çıkıp biraz ilerliyoruz ve atlıyoruz denize.Sabah sabah çok iyi geliyor.
Ardından tekneyi temizliyor ve düzenliyoruz.Çayında demlenmesinin ardından Çandarlı koyunda nefis kahvaltı yapıyoruz.

Öğlen dalış grubu geleceği için kahvaltı sonrası limana geri dönüyoruz.Yola devam etmeye karar verdiğimiz için dalışa gitmemeye karar verdik.Onur ve Cansu'ya bu güzel deneyim için teşekkür ediyoruz.

Boat of the Derin Dalis in Candarli ready to go diving (photo: Bahadir Elverdi)

Hazırlıklarını tamamlayan tekne, öğrencilerin gelmesiyle dalış için açılıyor.
Rockrider 5.2 nin tekerinin havasının inmiş olduğunu görünce akşam yaptığım yamanın tutmadığını düşündüm.Tekeri söküp ikinci patlağı buldum.Diğerinin tam arka tarafında.
Cuma olması nedeniyle merkezdeki bisikletçi ancak öğleden sonra 14:00 civarında gelebileceğini söylüyor.Tam dönerken gördüğüm bir bisikletliye başka bisikletçi olup olmadığını soruyorum.Onu takip etmemi isteyip sanayiye götürüyor. Buradaki bisikletçi daha büyük. Hemen yamayı yapıyor. Bende bir adet yapışkan ve yama alıyorum yolun geri kalanı için.Toplam 5 TL'ye halloluyor işler.
Limana geri dönüp son hazırlıklarımızı yaptık.

Hanging up bike to repair easily (photo: Ekin Akman)

Ve Çandarlı'dan ayrılıyoruz.

Candarli (photo: Bahadir Elverdi)

İzmir yol ayrımına kadar kısmen dar bir yoldan ilerleyip anayola varıyoruz.

Leaving Candarli (photo: Bahadir Elverdi)

Ana yola varınca yol kalitesi ve emniyet şeridi sayesinde hızımız biraz yükseliyor.

Riding fast to Aliaga (photo: Bahadir Elverdi)

Aliaga (photo: Bahadir Elverdi)

Sea side of Aliaga (photo: Bahadir Elverdi)

Aliağa'dan sonra Foça mı? İzmir mi? konusunda bir süre kararsızlık yaşıyoruz. Bir süre çay bahçesinde oturup olasılıkları değerlendiriyoruz. Gece saatlerine İstanbul'a dönüş otobüs bileti bulmamız ve yolun geri kalan kısmının çekici gelmemesi nedeniyle İzban ile İzmir'e gitmeye karar veriyoruz. Aliağa'dan İzmir'e gitmek için bisiklet içinde bir kişi ücreti ödüyoruz. Kişi başı 13 TL demek bu..(Kentkartımız olmadığı ve bilet aldığımız için)

Aliaga train station (photo: Bahadir Elverdi)

At Izban from Aliaga to Izmir (photo: Bahadir Elverdi)

5 yıl yaşadığımız İzmir'e varıyoruz. Alsancak istasyonunda inip liman yönünden Alsancak'a doğru sürüyoruz. İzmir'i özlemişiz ama ne yazık ki fazla vaktimiz yok. İzmir'de ilkler ve sporla dolu geçen onca yılın ardından kimseyle görüşemeden dönmek üzücü.

Gundogdu square in Alsancak / Izmir (photo: Bahadir Elverdi)

Kumrucu Şevki'de birer kumru yedikten sonra otogara doğru pedal çeviriyoruz.

Eating delicious Kumru .Recommended (photo: Ekin Akman)
Day 6 map 36 km

İlk turumuz toplamda 310 km sürdü. Damacanalarca su tükettik.Bunun yanında Powerade, maden suyu, çeşitli meyve suları tükettik.Toplamda 3 kere lastik patlattık.Bir çok farklı yerde denize girdik. Uzun yokuşlar tırmandık Uzun, hızlı ve tehlikeli inişler yaptık. Sıkıcı düzlüklerde sürdük.Harika manzaralar ve gün batımlarında sürdük. Gece geç saatlerde sürdük ama sabahın köründe süremedik :) Güneşin en tepede olduğu anlarda sürdük. Dar yollarda, kalabalık trafikte sürdük. En nihayetinde sadece sürdük. Amacımızda bu idi zaten.Yüzmek, kamp yapmak ve bisiklet sürmek.
Sonraki tur planlarını yaptık. Minimalizmi mükemmelleştirmek için tecrübelendik.
Turu bol fotoğrafla, yaşadığımız ufak tefek ayrıntılarla ve işe yarayacak genel bilgilerle paylaşalım istedik.
Biz nasıl bazı kaynaklardan yararlandıysak, aynı güzergahta sürüş yapacaklara bilgi kaynağı  sağlamaya çalıştık. Bakılan bir fotoğraftan edinilecek bir fikir bile planlama aşamasına pozitif katkı sağlayacaktır sonuçta.
Sıradaki mikro macera nerede ve ne zaman?
Zaman gösterecek...

Notes:
We wake up at 08:00 on the top of the diving center boat. We left the pierr for swimming and having breakfast.Before midday we need to turn back for the diving students.We prefer to continue instead of diving.After some preperation and repair we left Candarli.From Candarli to highway to Izmir the road is good to ride enough place to ride without danger.After we reached the highway we started to ride fast.When we reached to Aliaga we found bus tickets to Istanbul and the rest 60km is not that attractive and we decided to take Izban train to Izmir.You have to buy one ticket for your bike also.One bike and one passenger cost 13 TL.We get off the train in Alsancak station.We ride in Alsancak to eat something.We recommend you to eat "Kumru". After we ate kumru we went to the bus station.we dismantled the bikes to put on the bus.We get in bus and sleep till Istanbul.
Total of the tour is 310 km.We drink gallons of water everyday, Powerade, minearl waters, fruit juices.
We ride through steep hills, fast down hills, cool places, bored roads.At the hottest hours of the day but not in the morning.we ride in crowd traffic, narrow roads but at the end our aim is to swim, camp and riding a bike.
we wanted to share what we experienced to the people who need info fo the same route.We are sure that a photo can also help during planning the tour.
We alraedy planned our next tour.